Foredrag

Forlystelsesparkernes Trendforedrag

Siden de allerførste forlystelsesparker så dagens lys har industrien været præget af sensationer og nyheder som enten fik publikum til at tabe næse og mund eller som udfordrede gæsternes fysiske tolerance. Industrien har budt på alt fra oversavede damer til rutschebaner med en topfart på over 200 km/t.

Konkurrencen, parkerne imellem, er stadig aktuel - og nu måske endda mere end nogensinde før.

På AttractionBiz Trendforedrag for forlystelsesparker giver den danske forlystelsesekspert, Lars Nielsen, et her og nu billede af branchen. Hvor er vi og hvor er vi på vej hen? Hvilke markeder vokser hurtigst og hvilke helt overordnede trends skal man være opmærksom på hvis man stadig vil gøre sin park attraktiv i et marked som i de senere år især udfordres af nye teknologier.

Varighed: Ca. 60 minutter
Send mail for at høre mere om pris og muligheder

 

Rutschebaner – fra Mauch Chuck Switchback Railway til Formula Rosso

Med sine mere end 100 år er Tivolis gamle trærutchebane blandt verdens ældste stadig fungerende rutschebaner. Men rutschebanens historie går faktisk helt tilbage til det 17 århundrede, hvor russerne fandt på at bygge store kælkebakker op omkring nogle høje træskeletter. I dag ser vi rutschebaner som er over 100 meter høje, som kører mere end 200 km/t og som det nyeste – trærutschebaner med adskillige loops.

Træk sikkerhedsbøjlen ned og tag med på en fantastisk tur i fortiden, nutiden og fremtiden, hvor forlystelseseksperten Lars Nielsen, med billeder og videoer sætter fokus på rutschebanernes historie, fysik og nyeste tiltag.

Varighed: Ca. 60 minutter
Send mail for at høre mere om pris og muligheder

 

Oplevelsesindustriens digitale revolution

Der var engang hvor man når man skulle besøge en given attraktion købte sine biletter i indgangen. Det samme gjaldt når man skulle i biografen eller i teatret, hvor man dog kunne ringe og reservere billetterne. Stadig flere billetter sælges i dag online, og stadig flere services rykker ud på vores digitale enheder. Mobiltelefonen har haft, og vil også fremover have en vigtig rolle når vores gæster skal få det optimale ud af deres besøg i eller på den pågældende attraktion. Samtidig skaber de digitale platforme uanede muligheder for at opsamle viden om vores gæster, hvilket ikke kun kan komme gæsterne, men også forretningen til gode.

I dette foredrag får jeres attraktion et bredt overblik over de digitale mediers muligheder. Med omdrejningspunkt i gæsten fremhæver AttractionBiz en række internationale cases som nedbrydes til direkte implementérbare idéer og muligheder – både for store attraktioner og små turismeaktører.

Varighed: Ca. 60 minutter
Send mail for at høre mere om pris og muligheder

 

Turisten er død – den rejsende lever

I takt med at priserne på flybilletter er faldet er turismen vokset markant på verdensplan. At rejse er ikke længere forbeholdt velhavende og det giver helt nye typer af rejser og rejsende. Turisten som med sin ”Turen går til…” i hånden, spejlrefleksen om halsen og hvide sokker i sandalerne er fortid – i dag er vi rejsende og stiller helt nye krav til både rejsens oplevelser og indhold – både off- og online.

I dette foredrag stiller AttractionBiz skarpt på den nye rejsende, og på hvordan, hvor og hvornår vi med digitale medier bedst når ud til denne ”nye” målgruppe.

Varighed: Ca. 45 minutter
Send mail for at høre mere om pris og muligheder